Tuesday, March 11, 2008

Uppkörning - Jakten på det Kaliforniska körkortet

Hade min uppkörning idag. Först fick jag sitta och vänta 1.5h. Sedan
kom en kontrollant, fick visa var blinkers, vindrutetorkare,
parkeringsbroms och så vidare satt. Hög nivå!

Jag hade funderat lite på hur man skulle köra ut från parkeringen för
det fanns en sådan där vänstersväng fil i mitten av vägen och boken
var inte riktigt tydlig på hur det funkar om man skulle svänga ut från
en parkeringsplats in i filen eller om man bara kunde korsa den, men
jag hade inte behövt oroa mig, utan att jag äns frågade började kontrollanten
rita och föklara hur jag skulle köra ut från parkeringen :) Varför äns läsa boken om kontrollanten förklarar allt för en medans man kör :)

Kommer till första korsningen och har grönt, första bilen mitt emot
svänger igenom korsningen framför mig vilket var lite fräckt så jag
saktade ner. Nästa bil kör ut MITT FRAMFÖR mig (hon trodde nog hon
hade grön pil) så jag får tvärnita mitt i korsningen. Satt en
förvirrad gammal tant i bilen som sedan BACKADE tillbaka till var
hon kom ifrån. Bra början att nästan krocka, även om det inte var mitt
fel...

Sedan fick jag bara köra runt ett par kvarter, byta fil ett par
gånger, svänga in till kanten och backa några meter sedan köra
tillbaka... Jo just det, fick nästan nita bilen en gång till då en
pickuptruck kör ut mitt framför mig från en parkering.. Suck..

Hade det inte varit för alla jädra klantar i de andra bilarna så hade
det ju varit trivialt :) Fick ett par anmärkningar för att jag
stannade för nära stop linjerna och nån annan bil, det var allt. Så
förhoppningsvis har jag ett körkort i brevlådan snart :)

2 comments:

Anonymous said...

Grattis till kortet.

Dock tror jag det är något fel på din blog. Det har kommit ovanligt många inlägg de senaste dagarna. ;)

Lars said...

Jag har inte fattat konceptet med bloggar, istället för att skriva ett par tre under en hel vecka så skriver jag tre på en gång och sen väntar jag ....