Saturday, August 30, 2008

Hästkapplöpning



I närheten av vårt hus ligger en stor hästkapplöpningsbana. Varje år så är det typ två månader som kallas "Racing Season" där under sommaren med uppträdanden, diverse aktiviteter och hästkapplöpning förstås. Vi var där i lördags och spelade bort våra pengar. I första loppet så följde jag en analys av vilka hästar som var bra men det resulterade i att jag förlorade mina pengar ($10). Jag bytte då taktik till att satsa på hästen med fånigaste namnet, i detta fallet "Alpha Kitten" och de resulterade i en vinst på $16 :) vilket kompenserade lite för min tidigare förlust. Hästen låg långt efter hela loppen men spurtade som en galning på slutet och sprang om alla!! Antagligen var den väl dopad :) Det var en kul upplevelse iallfall och sista sekunderna i loppen var väldigt spännande och det blev en massa ståhej. Det var dessutom "Microbreweri" festival där så man kunde testa ett flertal av de olika lokala ölsorterna!

No comments: